dinsdag 6 januari 2009

Resolutions 2009!

Oftewel goede voornemens....! Ja, ja, ik weet het nog de beste wensen, we zijn een beetje laat, maar officieel mag het nog (drie koningen).
Hopelijk gaat het iedereen voorspoedig dit jaar, in ieder geval een goede gezondheid en verder.....tja, misschien doet het er niet meer toe. In het jaar 2012 wat toch al snel nadert schijnt het einde van de wereld/aarde of mensheid misschien te vergaan. Toch wel interessant om hierover een discussie teweeg te brengen, wie denkt dat dit zo is en wat ga je met deze informatie doen?!
De laaste tijd is er veel te doen op tv, "the seven signs of ....", Nostradamus wordt weer helemaal ter discussie gesteld en 'geheime code's' die in de bijbel verstopt zouden zitten die 'feitelijk' bewezen kunnen zijn (wiskundig) op waarheden die al zijn gebeurt. Denk aan tsunami's, aardbevingen, oorlogen en zelfs de aanslag op de twin towers! Ik ben toch wel benieuwd welke kant het opgaat met de wereld. Denk aan global warming, de oorlogen die sterker en erger lijken te worden, de armoe en droogte in afrika en zo nog meer.
Echt iets om over na te denken, misschien beinvloed het je denken en doen wel voor dit en/of komende jaren, we hebben niet meer zo lang dus geniet van het hier en nu;-)

Zo en nu weer over op de orde van de dag.
Met ons gaat alles goed, alhoewel Norah al een vreemde allergische reactie had laatst die binnen de minuut erger werd en ik accuut haar kinderarts moest bellen. Gelukkig is het met een sisser afgelopen, maar misschien zit er toch wel iets in haar bloed, want gisteren had ze opeens een paar van die rare vlekken op d'r oor!
Isabelle begint eindelijk te groeien volgens mij, nog steeds een kleintje, maar ze kan al behoorlijk praten. Hele zinnen als "papa ook shoenen aan", "I did it again", "wake up Norah"....echt grappig en interessant dat ze beide talen zo goed oppikt!
Verder dus niet zo veel nieuws, bij jullie in NL is het koud, hier regent het al een tijdje, niet echt koud, wisselvallig, misschien gaat het het weekend weer vriezen. Maar wij kunnen niet op natuurijs schaatsen en dat missen we eigenlijk ook niet, ha, ha.
Nog even over kerst, Frank heeft voor het eerst een stuk Turkey gegeten, we waren uitgenodigd bij Miles en Helga, heerlijk gegeten! En ook met oud en nieuw bij ze wezen 'happen' en vuurwerk afgestoken. Daarna bij Jessica, Ruud en de kids tot klokslag 12 uur, nou ja....het aftellen doen ze hier blijkbaar niet op tv, of we hadden het gemist. Maar we hadden in ieder geval voor het eerst oliebollen gebakken, speciaal een friteuse aangeschaft! (ja, Caro, ze waren erg lekker!) Dus toch een beetje op z'n hollands en met bubbels het nieuwe jaar ingeluid!
Dus laat ook weer eens wat horen (Claire wat leuk dat je nog steeds meeleest! en ook de beste wensen! p.s. Denemarken is uitgesteld, wordt pas volgend jaar)

Misschien volgende keer weer wat foto's, groetjes van ons!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou, die van jou staat er ook weer op!
Wat 2012 betreft... eerlijk gezegd geloof ik dat allemaal niet zo. Net als met je horoscoop. Als je wilt, kan je het zo lezen dat het precies in je leven past. Maar mijn zusjes zijn tweeling, beide sterrenbeeld dus, maar beiden heeeel anders, ook qua inrichting van hun leven etc. En zo denk ik dus eigenlijk ook over dingen die zogenaamd al uitgekomen zijn. En als ik er naast zit... merk ik dat op dat moment in 2012 toch niet meer denk ik!
Ik ben net als jij benieuwd hoe anderen in je familie/vriendenkring er over denken...

Maareh... wat zijn je New Years Resolutions dan??
Die van mij is niet afvallen: ik ga lekker ijs eten (terwijl ik kijk naar de Biggest Loser kijk, haha)!
Groetjes!

Anoniem zei

Jullie ook de beste wensen en dat al het wenselijke je mag toekomen... Leuke kerstkaart trouwens.
Tja, 2012. Ik geloof ook niet zo in fatale gedachten wat betreft toekomstvoorspellingen. Ik geloof meer in het hier en nu hoewel het natuurlijk wel een beetje 'beperkt' is.

Wij hebben oud op nieuw onder de Schager kerk gevierd. Helaas was ik te laat om de 10.000 (of was het 100.000) klapper van de chinees te horen maar Nina stond er met haar neus bovenop. Wel hebben we met z'n allen genoten van het prachtige siervuurwerk wat ze daar sinds een aantal jaar afsteken. Ook zagen we nog een paar van die Thaise wensballonen de lucht ingaan. (Een paar maanden terug vroeg de luchtvaart ze niet meer te gebruiken omdat ze het luchtruim in de war maakten met licht op onvermoede plaatsen. Wij zagen ze in Vietnam, in grote getale, prachtig.) Verder hebben we zoveel als maar mogelijk op het ijs van de ijsbaan van Oudesluis gestaan. Na al die jaren niet bij de zee te hebben gewoond vind ik het heerlijk om weer zo dicht bij zee te wonen. Behalve nu, overal ligt ijs van 11 a 12 cm dik maar wij konden gister en waarschijnlijk vandaag ook niet het ijs op. Terwijl het ergens in Limburg -18 graden was dooit het hier!!!

Goede voornemens? Nee die hebben wij niet. Erik rookt precies vandaag al twee jaar niet meer. Dus dat voornemen kan geschrapt worden. En ja, je kent zijn magere buikje dus die extra kilootjes zijn welkom. En mijn extra kilootjes. Ach ja, dat heb je als je rond de 40 bent he...

Leuk dat je de oliebollen hebt gemaakt. Was het de eerste keer?
Vandaag ben ik aan het koken. Soto ajam, nasi, babi pangang en een vegetarische variant. Helaas had ik geen Gula Djawa in huis anders had ik ook sambal telor gemaakt. Wat zullen wij lekker eten vanavond. Vanmiddag hebben we nog een maaltijdsalade dus waar die kilo's vandaan komen snappen we wel.

Liefs en groeten, Caro.